خواص کشک در بدنسازی

خواص کشک در بدنسازی

کشک یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی ایران است که برای غذاهایی همچون آش، کشک بادمجان و غیره استفاده می شود. در این نوشته شما را با مفهوم اینکه کشک چیست و چه فوایدی دارد و خواص کشک در بدنسازی و تاثیر آن در عضله سازی را به شما معرفی می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

استفاده از کشک در طب سنتی

به غذاهایی که می خوریم توجه کنیم؛ برخی از غذاها خواص دارویی دارند. در صورت سرماخوردگی و ابتلا به عفونت ویروسی حتماً متخصص طب سنتی خوردن غذاهای به اصطلاح آبکی را به ما پیشنهاد می کند. یکی از این غذاهای آبکی که مدام به ما توصیه می شود سوپ است. ترکیب جدا نشدنی خاکستر چیست؟ بی شک کشک هم کنارش می آید.

در کنار داروهای رنگارنگ طب مدرن، پیشنهاد کشک به عنوان دارو ممکن است در نگاه اول برای ما مضحک به نظر برسد و باید از آن چشم پوشی کنیم. با وجود این، تاکنون مطالعات بسیاری که در طب سنتی روی کشک انجام شده است نشان داده است که این ماده ساده، در دسترس و کم و بیش ارزان، مملو از املاح معدنی، کلسیم و پروتئین است.

گاهی کافی است با طبیعت باشیم و اجازه دهیم با وجود اصیل خود که با جسم و روح ما هماهنگ است در ما جاری شود.

خواص کشک برای معده

ارزش غذایی کشک در بدنسازی

ارزش غذایی کشک  یکی از دلایل بسیار مهمی است که افراد را به مصرف این فرآورده لبنی راغب می کند. کشک  حاوی مواد بسیار مفیدی است که سلامت بدن را تضمین می کند. این غذای خوشمزه کالری زیادی دارد که انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را تامین می کند. البته باید بدانید که کیفیت کشک خشک و میزان شیری که برای تولید آن مصرف می شود. تاثیر زیادی بر میزان کالری موجود دارد. پس می توان گفت هر چه کشک خشک کیفیت بالاتری داشته باشد. ارزش غذایی آن بالاتر است. از جمله مواد مغذی بسیار مفید در کشک خشک؛ می توان به کلسیم، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، آب، نمک، اهم، نیاسین (3B)، ریبوفلاوین (2B)، تیامین (1B) و … اشاره کرد.

حتما بخوانید  ادویه جات لازم در خانه

فواید کشک خشک در بدنسازی

مصرف کشک باعث جوان ماندن سلول های بدن و افزایش طول عمر می شود.

مقادیر زیادی پیش ساز گلوتاتیون در کشک وجود دارد که از طریق دستگاه گوارش جذب بدن می شود. گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از پیشرفت سرطان و حتی جلوگیری از پیری سلول ها جلوگیری کند و برای درمان اوتیسم مفید است و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

خرید کشک تازه

سایر کاربردهای گلوتاتیون عبارتند از:

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. تشکیل سلول اسپرم
  3. تجزیه برخی رادیکال های آزاد
  4. ترمیم ویتامین C
  5. کمک به کبد و کیسه صفرا برای از بین بردن چربی ها

مصرف کشک باعث تقویت و حفظ سلامت مغز می شود.

کشک از فرآیند تخمیر و در نتیجه غلیظ شدن به دست می آید، بنابراین چون کشک یک غذای تخمیر شده است، فواید زیادی برای مغز دارد. مقدار زیادی پروبیوتیک در کشک وجود دارد که مغز را از طریق غدد درون ریز متعادل می کند.

مصرف کشک فشار خون را تنظیم می کند.

کشک سرشار از پتاسیم است و پتاسیم یکی از مواد معدنی موجود در خون است که کمبود آن باعث:

  1. افزایش فشار خون
  2. احساس ضعف
  3. گرفتگی، درد و انقباض عضلانی
  4. آکنه
  5. تپش قلب افزایش می یابد. با مصرف کشک بدون نمک می توانید از این عوارض جلوگیری کرده و میزان پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین کنید.

مصرف کشک باعث کاهش وزن می شود.

کشک به دلیل داشتن مواد مغذی غنی حجم کمی از معده را اشغال می کند و باعث گرسنگی می شود، بنابراین می توان از آن به عنوان یک میان وعده پر انرژی و کم کالری در رژیم لاغری استفاده کرد.

مصرف کشک باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.

کشک حاوی مقدار زیادی کلسیم و فسفر است. کلسیم و فسفر می تواند برای تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان، حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از پوسیدگی دندان، کمک به استحکام و رشد استخوان در کودکان و نوجوانان بسیار مفید باشد.

خرید کشک در تهران همیشه برای مشتریان این دو استان سوال بزرگی است که از کجا و چگونه خرید کنند؟

تهران از پرمصرف ترین استان های کشور در زمینه مصرف کشک و انواع کشک هستند و بیشتر کشک مصرفی آن ها کشک نرم، کشک سفید گرد و کشک است.

کشک در تهران به صورت کشک خشک کارخانه ای و کشک مایع پاستوریزه به فروش می رسد. که در حجم بالا و با مشتریان خاص خود به فروش می رسد. برای خرید مستقیم این نمونه کشک ها می توانید با مجموعه این سایت تماس گرفته و خرید خود را تکمیل نمایید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش ترش واش

می دانیم که 75 درصد وزن خشک بدن ما از پروتئین تشکیل شده است و این نشان دهنده اهمیت پروتئین در بدن ما و جایگاه آن در تغذیه است. پروتئین بافت های بدن ما مانند قسمتی از بدنه خودرو است که پس از مدتی فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد، پروتئین ها نیز مدام در حال تجدید ساختار هستند.

خرید کشک در تهران

ارزش غذایی کشک

کشک غذای معجزه آسایی است که تمام خواص شیر را دارد و حاوی کلسیم، چربی، نمک و پروتئین است.  بسیاری از خواص کشک به دلیل کلسیم، پروتئین و ویتامین های موجود در آن است. پروتئین و ویتامین B3 از مهمترین مواد مغذی موجود در کشک هستند. هر کدام از این مواد مغذی اثرات مفیدی بر بدن دارند.

مقدار مواد مغذی در 100 گرم کشک:

میزان مصرف برای هر 100 گرم کشکنام ماده‌ی مغذی
80انرژی (کیلوکالری)
6.4پروتئین (گرم)
4.2چربی (گرم)
3.6کربوهیدرات (گرم)
0فیبر (گرم)
3.6قند (گرم)
120کلسیم (میلی‌گرم)
0.1آهن (میلی‌گرم)
50سدیم (میلی‌گرم)
0.5ویتامین C (میلی‌گرم)
0.1ویتامین B6 (میلی‌گرم)
0.5ویتامین B12 (میکروگرم)
30ویتامین A (میکروگرم)
این جدول حاوی اطلاعات جدول غذایی کشک است. مقادیر برای هر 100 گرم کشک تازه است.

کشک بهترین ماده غذایی برای عضله سازی

کشک یک غذای لبنی است که با غلیظ شدن و خشک کردن دوغ بعد از کره تهیه می شود و سرشار از پروتئین و کلسیم است و برای حفظ سلامت بدن و همچنین عضله سازی بسیار مفید و مفید است. تمام خواص شیر را دارد و حاوی کلسیم، چربی، نمک و پروتئین است.

لبنیات منبعی از کلسیم، پروتئین، ویتامین A و B2 هستند. از آنجایی که ویتامین B2 و کلسیم محلول در آب هستند و با کاهش مقدار آب این 2 ماده غذایی کاهش می یابد و چون ویتامین A نیز محلول در چربی است و کشک فاقد چربی است، پس مقدار این ماده غذایی در کشک نیز کاهش می یابد. به حداقل رساند. و آنچه باقی می ماند پروتئین است پس کسانی که در حال رشد هستند، متابولیسم بالایی دارند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

حتما بخوانید  طرز تهیه قرمه سبزی مجلسی

پروتئین کشک در بدنسازی

55 درصد وزن کشک خشک حاوی پروتئین است و در بین غذاهایی که مصرف می شود غنی ترین منبع پروتئین محسوب می شود، در حالی که 20 درصد وزن گوشت را پروتئین تشکیل می دهد و این مقدار در شیر سه درصد و قارچ سه تا چهار درصد است. درصد، بنابراین کشک غنی از پروتئین محسوب می شود که می تواند یک تغذیه بسیار مفید برای ورزشکاران و بدنسازان باشد. با مصرف کشک می توانید میزان مصرف گلوتن و مواد غذایی لازم برای عضله سازی را افزایش دهید تا عضلات حجیم تری داشته باشید و قدرتمندتر شوید. کشک به عنوان یک ماده غذایی مفید حاوی تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن است و همانطور که می دانید پروتئین نقش مهمی در بدن دارد و کمبود آن عوارض شدیدی را به دنبال دارد. مهم ترین نقش پروتئین ها در بدن حفظ بافت ها و سپس تولید آنهاست، بنابراین زمانی که بدنسازان و علاقه مندان به بدنسازی به دنبال تقویت و حفظ عضلات خود هستند، هنگام انجام فعالیت ها باید به آنها گوش دهیم. ورزش های سنگین در طول روز باعث مصرف بیشتر انرژی در بدن می شود که نتیجه آن افزایش مصرف پروتئین است. بنابراین بدنسازان باید سعی کنند این ماده غذایی ارزشمند را در  وعده های غذایی خود از آن استفاده کنند. از آن به تنهایی یا به عنوان میان وعده با آجیل، میوه های خشک یا تخم مرغ استفاده کنید.

نحوه مصرف کشک خشک در بدنسازی

کشک خشک منبع پروتئین عالی که بدنسازان میتوانند در برنامه غذایی خود استفاده کنند. پروتئین موجود در کشک برای تعمیر عضلات و بهبود رشد عضلات خیلی موثر است.

نحوه مصرف کشک خشک در بدنسازی به شرح زیر است:

  1. فزودن کشک خشک به شیک پروتئینی
  2. مصرف کشک خشک به عنوان مکمل غذایی
  3. مصرف کشک خشک به عنوان تنقلات

برای مصرف کشک خشک در برنامه غذایی بدنسازان و ورزشکاران باید تحت نظر متخصصین تغذیه یا با هماهنگی مربی صورت گیرد.

سخن پایانی

کشک از پر خاصیت ترین مواد غذایی محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد. افراد زیادی هستند که کشک را خالی مصرف می کنند. کشک کلسیم زیادی دارد که سبب رشد کودکان می شود. مواد مغذی بسیاری مانند ویتامین A در کشک وجود دارند که برای سلامتی بدن مفید . کاربردی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *